Pomoć prirodnom razvoju deteta je primarni cilj individualnih aktivnosti. Montesori materijali koji se koriste u ovim aktivnostima podeljeni su u pet celina – matematički, senzorni, praktični, kosmički i jezički materijali.
Ovih pet vaspitnih područja nisu izolovana jedna od drugih. U korišćenju materijala se koriste sva čula, iskustva i nova saznanja. Osnova svega je samostalno pronalaženje rešenja kroz pokušaje i kontrolu greške.
Montesori materijali iz oblasti matematike donose detetu priliku da na jedan konkretan način doživi apstraktne matematičke pojmove. Ovaj proces stvara osnovu za uspešno savladavanje matematike u kasnijem periodu detetovog života. Rad sa ovim materijalima omogućava detetu da poveže pojam količine sa simbolima, i da ga kroz to povezivanje razume.
Senzorni materijali koriste se za vežbu i usavršavanje svih čula deteta. Deca u ranom uzrastu kroz njih upoznaju svet i upijaju stvari iz svog okruženja – takozvani fenomen “upijajućeg uma”.
Praktični materijali donose akcenat na samostalnom obavljanju aktivnosti, kroz vežbe praktičnog života. Ove vežbe obuhvataju stvari poput razvoja higijenskih navika, postavljanje stola, rukovanje priborom i slično. Takođe, sa detetom se radi na sticanju navika za pozdravljanje, zahvaljivanje, izvinjavanje ili obraćanje za dozvolu ili uslugu.
Osnove prirodnih nauka su obuhvaćene u oblasti kosmičkog obrazovanja. Ovi materijali omogućavaju detetu da upozna prirodne pojave i događaje, kao i da razme njihovu povezanost. Takođe, obuhvata se shvatanje da jedan događaj uzrokuje drugi, jedna pojava drugu – da je u prirodi sve povezano i da ima uzrok i posledicu. Akcenat je na razvitku ljubavi i poštovanju prema drugim ljudima, kao i lepom ophođenju prema okolini.
Jezički materijali koriste se za podsticanje govora i bogaćenje rečnika deteta. Usvajanje jezika se vrši kroz prirodne i svakodnevne aktivnosti. Ovo omogućava razvoj funkcionalnog jezika. Deca se podstiču da ponavljaju reči i imenuju predmete, kao i da sastavljaju jednostavne rečenice i izražavaju sopstvene misli i potrebe. Deci će biti ponuđen i didaktički materijal izražen od strane naših vaspitača, a po odgovarajućim Montesori edukativnim principima.
Najveći uspeh učitelja je mogućnost da kaže ‘deca sada rade kao da ja ne postojim.’
– Marija Montesori