montesori pedagogija

Ko je razvio Montesori pedagogiju?

Italijanska doktorka Marija Montesori počela je da razvija svoju obrazovnu filozofiju u predškolskoj ustanovi u Rimu 1907. godine. Nakon objavljivanja njene knjige Montesori metoda 1909. godine, njena pedagogija je postala fenomen koji se proširio širom Evrope i ostatka sveta. Danas je „Montesori“ filozofija iza koje stoji više od 100 godina istraživanja, razvoja i konkretnih rezultata.

Učenje životnih i akademskih veština

Montesori obrazovanje neguje nezavisnost, samopoštovanje, društvenu svest, empatiju, otpornost, rešavanje problema i kreativno razmišljanje – karakteristike koje će služiti učenicima daleko izvan škole. Osnivači Google-a Lari Pejdž i Sergej Brin pripisali su svoj uspeh svom Montesori obrazovanju: „To je bila obuka nepoštovanja pravila i naredbi i samomotivisanosti i preispitivanja šta se dešava u svetu i da se stvari rade malo drugačije“, Pejdž je rekao.

Šta razlikuje Montesori od drugih metoda?

Montesori materijali

Gde god da se nalazite u svetu, možete prepoznati Montesori učionicu. To je zato što je Marija Montesori osmislila posebne materijale koji naglašavaju praktično učenje u različitim predmetima. Montesori didaktički materijali omogućavaju vašem detetu da kroz zabavan način usvoje i razumeju apstraktne pojmove.

Razvijanje nezavisnosti

Montesori učionica je izgrađena da podstiče nezavisnost kod dece. Učenici uzimaju i vraćaju radove na police koje odgovaraju njihovoj visini. U praktičnom delu programa sami prave užinu i peru sudove. U predškolskim grupama učenici pripremaju hranu i brinu o fizičkom okruženju, kućnim ljubimcima i biljkama u učionici. Na sastancima uče da dođu do konsenzusa o odlukama za zajednicu sa osećajem pravde i empatije.

Okruženje mešovitog uzrasta

Socijalna sredina koja predstavlja realnu sliku socijalnog aspekta deteta se postiže kroz mešovitu grupu dece. Ovakva grupa daje mogućnost sticanja socijalnog iskustva deteta. Mlađa deca uče od starije, razvijaju radoznalost i želju da idu njihovim stopama. Zauzvrat, stariji učenici stiču jasan osećaj svog napretka, postaju vođe u učionici i pojačavaju sopstvene lekcije pokazujući ih mlađim vršnjacima.

Individualizovano učenje

Deca su slobodna da prate svoju radoznalost i dublje istražuju svoje omiljene predmete i interesovanja, birajući zadatke koji su postavljeni u okruženju. Ali dok učenici mogu gravitirati određenim oblastima, njihovi nastavnici prate da li se beleži napredak u svim oblastima i temama. Stariji učenici uče kako da koriste dnevne, nedeljne i mesečne planere da prate sopstveni napredak ka savladavanju koncepata i završetku projekata.

Pripremljeno (podsticajno) okruženje

Montesori učionica je promišljeno konstruisan i dizajniran prostor, stvoren da zadovolji potrebe odeljenja svakog dana. Podsticajno okruženje jednostavnim pravilima omogućavaju detetu slobodu izbora u okviru jasno postavljenih granica. Ovakvo okruženje ima za cilj stimulaciju deteta kako bi se iskoristio njegov potpun potencijal.

Omogućite vašem detetu da dostigne svoj pun potencijal!