Italijanska doktorka Marija Montesori počela je da razvija svoju obrazovnu filozofiju u predškolskoj ustanovi u Rimu 1907. godine. Nakon objavljivanja njene knjige Montesori metoda 1909. godine, njena pedagogija je postala fenomen koji se proširio širom Evrope i ostatka sveta. Danas je „Montesori“ filozofija iza koje stoji više od 100 godina istraživanja, razvoja i konkretnih rezultata.
Montesori obrazovanje neguje nezavisnost, samopoštovanje, društvenu svest, empatiju, otpornost, rešavanje problema i kreativno razmišljanje – karakteristike koje će služiti učenicima daleko izvan škole. Osnivači Google-a Lari Pejdž i Sergej Brin pripisali su svoj uspeh svom Montesori obrazovanju: „To je bila obuka nepoštovanja pravila i naredbi i samomotivisanosti i preispitivanja šta se dešava u svetu i da se stvari rade malo drugačije“, Pejdž je rekao.
Gde god da se nalazite u svetu, možete prepoznati Montesori učionicu. To je zato što je Marija Montesori osmislila posebne materijale koji naglašavaju praktično učenje u različitim predmetima. Montesori didaktički materijali omogućavaju vašem detetu da kroz zabavan način usvoje i razumeju apstraktne pojmove.
Montesori učionica je izgrađena da podstiče nezavisnost kod dece. Učenici uzimaju i vraćaju radove na police koje odgovaraju njihovoj visini. U praktičnom delu programa sami prave užinu i peru sudove. U predškolskim grupama učenici pripremaju hranu i brinu o fizičkom okruženju, kućnim ljubimcima i biljkama u učionici. Na sastancima uče da dođu do konsenzusa o odlukama za zajednicu sa osećajem pravde i empatije.
Socijalna sredina koja predstavlja realnu sliku socijalnog aspekta deteta se postiže kroz mešovitu grupu dece. Ovakva grupa daje mogućnost sticanja socijalnog iskustva deteta. Mlađa deca uče od starije, razvijaju radoznalost i želju da idu njihovim stopama. Zauzvrat, stariji učenici stiču jasan osećaj svog napretka, postaju vođe u učionici i pojačavaju sopstvene lekcije pokazujući ih mlađim vršnjacima.
Deca su slobodna da prate svoju radoznalost i dublje istražuju svoje omiljene predmete i interesovanja, birajući zadatke koji su postavljeni u okruženju. Ali dok učenici mogu gravitirati određenim oblastima, njihovi nastavnici prate da li se beleži napredak u svim oblastima i temama. Stariji učenici uče kako da koriste dnevne, nedeljne i mesečne planere da prate sopstveni napredak ka savladavanju koncepata i završetku projekata.
Montesori učionica je promišljeno konstruisan i dizajniran prostor, stvoren da zadovolji potrebe odeljenja svakog dana. Podsticajno okruženje jednostavnim pravilima omogućavaju detetu slobodu izbora u okviru jasno postavljenih granica. Ovakvo okruženje ima za cilj stimulaciju deteta kako bi se iskoristio njegov potpun potencijal.
Omogućite vašem detetu da dostigne svoj pun potencijal!