Ovaj period detetovog razdoblja smatra se najznačajnijim u njegovom razvoju. Sa decom se tokom ovog dinamičnog perioda radi na razvoju krupne i sitne motorike, jezičkih veština i samostalnosti. Deca se uvode u svet društvene interakcije sa drugom decom, što stvara osnovu za život i dalju nadogradnju njihove ličnosti.
Nikada ne pomažite detetu oko radnje za koju se oseća sposobnim.
– Marija Montesori
U programu Tajna detinjstva, podstiče se prirodna radoznalost dece, jer u ovom periodu svog života izuzetno brzo i lako primaju informacije iz svog okruženja. Uticaj mešovite grupe je izražen time što mlađa deca uče od starijih koja im pomažu i time razvijaju samopouzdanje. Mešovite grupe efikasno razvijaju osećaj brige i empatije kod dece koji se kasnije prenosi na svakodnevni život.
Radost, osećaj sopstvene vrednosti, biti cenjen i voljen od strane drugih, osećaj korisnosti i sposobnost za stvaranje su faktori značajne vrednosti za ljudsku dušu.
– Marija Montesori
U ovoj uzrasnoj fazi radi se na pripremi za upis u školu i početku formalnog obrazovanja. Akcenat vaspitnog i obrazovnog rada u ovoj godini je na podsticanju osamostaljivanja, jačanju socio-emocionalne kompetencije, podršci saznajnom i fizičkom razvoju, poštovanju individualnosti i podsticanju i negovanju radoznalosti i kreativnosti. Cilj je da deca budu samostalna, samosvesna, sa izraženim karakterom ali i empatijom i svešću o osećaju zajedništva.
Decu moramo učiti kako da misle, a ne šta da misle.
– Margaret Mead
Svaka od navedenih uzrasnih grupa prolazi kroz svih pet centara Montesori edukativnog sistema – kosmički, matematički, jezički, praktični i senzorni.
Sam proces tokom boravka deteta u centru se takođe zasniva na pet elemenata:
Više o Montesori edukativnom sistemu možete pročitati OVDE.